Eskişehir Teknik Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümünde Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır. Çalışma alanları arasında pazarlama, spor pazarlaması, pusu pazarlaması (ambush marketing), spor sponsorluğu yönetimi, sponsorluk etkinliği, eğlence pazarlaması ve boş zaman yönetimi yer almaktadır. Spor Pazarlaması, Spor Sponsorluğu Yönetimi, Eğlence Pazarlaması adlı kitapları bulunan Dr. Argan, Spor Yönetimi, Rekreasyon Yönetimi, Sporda Sponsorluk adlı kitapların editörlüğünü yapmıştır. Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi, Spor Pazarlaması, Destinasyon Yönelimi, Tüketici Davranışları, Rekreasyon gibi pek çok kitapta bölüm yazarlığı bulunmaktadır. Pek çok uluslararası ve ulusal dergilerde pazarlama, tüketici davranışı, taraftar davranışı, spor pazarlaması ve sponsorluk konularda makaleleri vardır. Ayrıca, Dr. Argan; ABD, Kanada, Avustralya, Avusturya, Almanya, Fransa, Rusya, Slovenya, Bosna Hersek, Yunanistan, İspanya, Tayvan, Filipinler, Hong Kong, Japonya, Güney Kore, Arjantin, Vietnam ve Türkiye gibi pek çok ülkede uluslararası bilimsel sunumlar gerçekleştirmiştir. Dr. Argan Rekreasyon Araştırmaları ve Çalışmaları Derneği’nin kurucu üyesi ve yönetim kurulu üyesi olup, Rekreasyon Derneği, Spor Pazarlaması Derneği (Sports Marketing Association)’nin üyesidir.